معماری
بنام يگانه معمار هستي
قالب وبلاگ

 

"بی آی جی" یک فضای چند عملکردی بزرگ که می توان برای ورزش ها، جشن های فارغ التحصیلی و رویدادهای اجتماعی به کار رود را تصور کرد.
مجموعۀ ورزشی گمل هلرآپ
از جانب معمار : "بی آی جی" یک فضای چند عملکردی بزرگ که می توان برای ورزش ها، جشن های فارغ التحصیلی و رویدادهای اجتماعی به کار رود را تصور کرد. 

سالن جدید شامل یک فضای فرورفته 1100 متر مربعی واقع شده در 5 متری زیرزمین در مرکز حیاط مدرسه که هوای مطلوب درون فضا، تأثیر محیطی کم و کیفیت معماری بالا را تضمین می کند، می باشد.

 این سالن که از دیوارهای بتنی مایل شکل گرفته، از سقفی با طاقهای ملایم از جنس چوب که توسط یک سری تیرهای الواری منحنی به صورتی منحصر به فرد شکل گرفته، پوشیده شده است.

 این سقف در حالی که دو عملکرد را به عنوان پوسته داخلی و خارجی بر عهده دارد الحاقی خوشامدگویانه به دانشگاه موجود متشکل از ساختمان های  آجری زرد رنگ می باشد. حیاط تپه مانند مکانی غیر رسمی برای ملاقات خلق می کند که می تواند میزبان بسیاری فعالیتها از کار گروهی تا تجمعات بزرگ تر باشد.



ادامه مطلب
[ جمعه 6 دی 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

قالب ساختمان، فضای طاقدار بزرگی‌ است که به صورتی منعطف یک سری از عملکرد‌ها را در خود جای می‌‌دهد؛ این عملکرد‌ها شامل نمایشگاه ها، جشن ها، فروشگاه‌های جز، کافه و فعالیّت‌های برنامه ریزی شده می‌‌باشد.
باغ گیاه شناسی‌ کانبرا
 
از جانب معمار: مرکز روستا، نقطه اصلی‌ ورود برای باغ گیاه شناسی‌ بین‌المللی کانبرا می‌‌باشد در حالی‌ که راهنمای جهت یابی‌ مسافران، اطلاعات، فضاهای آموزشی و اخباری به همراه فروشندگان جز و یک کافه با کیفیت بالا را فراهم می‌‌آورد.
این ساختمان انتهای شمالی‌ تراس تجمعات را اشغال می‌‌کند و در زیر خط الرأس اصلی‌ شرقی‌-غربی در سایت می‌‌نشیند؛ در حالی‌ که مشرف بر تغییرات سطح زمین در اثر عوامل طبیعی مرکز روستا و جنگل‌های مشجر در همسایگی خود می‌‌باشد.

این ساختمان پارک مرکزی ماشین به همراه فضای بازی اصلی‌ را به قسمت شمالی روستای مرکزی و ایوان تجمع، آمفی تئاتر پوشیده از چمن، باغ‌ها و شبکۀ راه‌های پیاده به سمت جنوب متصل می‌‌کنند.

ادامه مطلب
[ جمعه 6 دی 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
از مسائل و دغدغه های مهم مهندسان عمران در امر طراحی، محاسبه و ساخت پروژه های عمرانی وزن سازه به منظور پایداری بهتر در برابر نیروی زلزله است.
هبلکس بتن سبک یا بتن هوادار اتوکلاوی
 
از مسائل و دغدغه های مهم مهندسان عمران در امر طراحی، محاسبه و ساخت پروژه های عمرانی وزن سازه به منظور پایداری بهتر در برابر نیروی زلزله است.

ازآنجائیکه امروزه تمامی ساختمان ها به صورت اسکلت فلزی و یا بتونی اجرا می‌شوند. پارتیشن ها و دیوارهای داخلی فقط نقش جدا کننده فضا را برعهده دارند و هرچه مصالح بکاررفته شده دراین اجزا سبک تر باشد تاثیر مستقیمی در کاهش وزن سازه دارد.

از این رو جایگزینی آجرهای هبلکس بجای آجرهای معمولی و سفال بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

نکته قابل ذکر در مورد این آجرها وزن مخصوص پایین آنها است. بطوریکه اگر این آجرها را بر روی سطح آب قراردهیم به ته آب فرو نرفته و برروی سطح آب قرارمی‌گیرد.

در دنیای پیشرفته امروزی و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه های مختلف علمی، صنعت بتن دچار تحول گردیده است، تولید بتن سبک هبلکس حاصل همین پیشرفت ها می‌باشد.

ادامه مطلب
[ جمعه 6 دی 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

کف کاذب نام کالائی است که به قرینه سقف کاذب نامگذاری شده و به کفی اطلاق می گردد که کف اصلی سازه ساختمانی نیست و جهت افزایش ارتفاع محل تردد به کمک پایه هائی بر کف اصلی طبقات نصب شده است .

کف کاذب چیست ؟

 

ترجمه صحیح نام این کالا " کف بلند شده " می باشد که دلیل بکارگیری آن عموماً جهت پوشش حجم زیادی از کابلها و تأسیسات است که در بعضی از اماکن بکار می رود . از آن جمله می توان از اطاقهای کنترل و فرمان مراکز کامپیوترهای سرور ، پستهای برق و مخابرات ، برجهای کنترل ، اطاقهای قرنطینه، گلخانه های مکانیزه و .... نام برد . ولی اخیراً بکارگیری انواع خاص از کف کاذب به منظور گرمایش از کف و انتقال آبهای سطحی و کاهش رطوبت و همچنین به منظور سبک سازی ساختمانها نیز رونق یا فته است ، ضمناً کفهای کاذب در ابعاد مختلف ارائه می گردند که معمولاً 40 ×40 ، 40 × 60 ، 50 × 50 ،60 × 60 ، 80 × 80 و 120 × 60 می باشد .

در این مقاله سعی شده است که به خواننده اطلاعات کافی جهت آشنایی با انواع کف کاذب و موارد مصرف آنها ارئه گردد .
.........

ادامه مطلب
[ جمعه 6 دی 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
 
در ادامه هدف افق فکری از یک فضای کاری سالم و پربازده، این توسعه شامل مرکز سلامتی کارکنان، کلاسهای آمادگی جسمانی، ماساژ و طب سوزنی و دسترسی به دستگاهای مخصوص قلب و عروق می باشد.
افق فکری رسانه ها
 
به مدت کوتاهی پس از اتمام نوسازی عمده ای در مرکز شهر منهتن، افق فکری رسانه ها آماده گسترش و توسعه بود.

مفاهیم طراحی اصلی، ایجاد محیط کاری باز برای تشویق و تقویت همکاری، تعاملات غیر جدی و ارتباطات در یک فضای کاری زیبا و بسیار موفقیت آمیز بودند که افق فکری، a+I  را به چالش کشید تا این ایده را به پیش ببرد؛ افق فکری یک روش جدید کاری را برای گروه رسانه های دیجیتال می خواست. در پاسخ، این توسعه شامل فضاهایی می باشد که نظریه مرسوم از دفاتر باز را به چالش می کشد؛ به مانند فضاهای رفاهی که به رفاه حال کارکنان کمک می کند.

این توسعه شامل یک تراس می باشد که از یک سقف غیر قابل سکونت به فضایی درونی – بیرونی و یکپارچه که توسط تمامی شرکت استفاده می شود، تبدیل شد.

پنجره های بازشوی موجود به در و پنجره تاشوی شیشه ای تبدیل شد که به انتقالی یکپارچه و بدون درز میان محیط داخل و خارج اجازه می دهد.

ادامه مطلب
[ جمعه 6 دی 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
 
امروزه، ناویس 25 تا 30 درصد سهم بازار جهانی را در نرم افزار سیستم عامل های ترمینال به خود اختصاص داده است.
دفاتر ناویس
 
از جانب معمار : بیست و پنج سال قبل، دو نفر با مدرک دکترا از یولبی برکلی، ناویس را تأسیس کردند تا چالش های عملیاتی در کانتینرهای ذخیره سازی در مخازن حمل و نقل را حل کند.

سرانجام مؤسسین یک سیم عامل کنترل ترمینال را خلق کردند که می تواند تدارکات یک کارخانه کشتی سازی کامل را کنترل کند، در حالی که حرکات کانتینرها را نیز از کشتی ها به کامیونهای باربر و ماشینهای ریلی کنترل می کند.

امروزه، ناویس 25 تا 30 درصد سهم بازار جهانی را در نرم افزار سیستم عامل های ترمینال به خود اختصاص داده است.

دفتر مرکزی همیشه در اوکلند بوده است. هنگامی که ناویس تصمیم جابه جایی به دفتر مرکزی جدیدش در میدان جک لندن در اوکلند گرفت، فرصتی به وجود آمد تا به فرهنگ شرکتی که میان سبک کار مشترک و سبک کار سر به زیر در جریان می باشد، روح بخشیده شود.

ادامه مطلب
[ جمعه 6 دی 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ترسیم پروژهای اتوکد معماری خود را به ما بسپاری تدریس در مقطع هنرستان وترسیم فنی در مقطع دانشگاه 09366692687
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectiranian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ

این سایت را حمایت می کنم
عینک آفتابی