معماری
بنام يگانه معمار هستي
قالب وبلاگ

بلندترین و طولانی ترین دره جهان در استان هونان چین جنوبی، به وسیله بزرگ ترین پل معلق ساخته دست بشر مهار شد.

به گزارش سه نسل به نقل از یاهو، این پل که در 31 مارس 2012 افتتاح شد «آیژایی»  نام دارد و ابعاد دهانه آن به بیش از یک مایل می رسد.

این پل معلق در ارتفاع 360 متری بالاتر از سطح زمین ساخته شده است.

این پل باعث شد تا  فاصله دو شهر که طی مسافت بین آن ها با اتومبیل چند روز طول می کشید؛ به 8 ساعت برسد.

بزرگ ترین پل معلق جهان هنگام شب با 1888 چراغ روشن می ماند.

ساخت «آیژایی» در سال 2007 آغاز شد و امسال به پایان رسید. 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

مجتمع مسکونی نیاوران

 

شاخص این پروژه قطع نکردن درخت های سایت و طراحی اورگانیک ساختمان است

 

عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت


ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

ساختمانهایی که در حال حرکت هستند و در عین حال شکل خود را برای انطباق با تصورات انسانی تغییر می دهند؛ این ساختمان ها جهت حرکت خورشید را تعقیب می کنند و به سمت جهت وزش باد تغییر جهت می دهند. بنابراین همساز شدن با طبیعت باعث می شود این بناها انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند. این نوع معماری قابلیت چرخش 360 درجه برای ایجاد دیده گسترده ای نسبت به جهان، طبیعت، آینده و زندگی دارد.


 

بناهای معماری دینامیک دائماً در حال تعدیل و تغییر شکل خود هستند هرطبقه به صورت مجزا در حال چرخش است و در عین حال فرم کلی بنا تغییر می کند. این رویکرد جدید، در واقع نوعی رقابت با معماری معاصر ماست که تا به حال تمام اتفاقات
آن براساس قانون گرانش زمین بوده است. معماری دینامیک سمبل فلسفه جدیدی خواهد بود که سیمای شهرها و ایده زندگی ما را تغییر خواهد داد و بناها دارای بعد چهارمی به نام زمان خواهند شد. بناها شکل های صلب نخواهد داشت و شهرها بسیار سریعتر از آنچه که تصور می کنیم تغییر خواهند کرد.

 

این بعد چهارم تحقیقات و تلاشهای معمار ایتالیایی «دیوید فیشر» بوده است و این ایده در سطح جهانی و بین سیاستمداران و شهرداران مورد توجه بسیار قرار گرفته است. به این ترتیب نمی توان تصویر خاصی را به سایت و بنا تحمیل کرد بلکه هر بنا آزادی خود را دارد.

 

روشهای پیشرفته ساخت و توانایی تولید انرژی توسط خود بنا، دو ویژگی شاخص در معماری دینامیک هستند. در این روش از قطعات و واحدهای پیش ساخته با استاندارد کیفی بالا استفاده می شود و دارای تضمین صرفه جویی 20 درصدی در هزینه ها است که تأثیر عظیمی در ساخت و ساز جهانی خواهد داشت. این روش نسبت به روش سنتی و متداول معماری، نیاز به نیروی کار کمتری در محل ساخت دارد و سرعت کار را بالاتر برده و هزینه ها را کاهش می دهد.
 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

کاربرد اصلي Artlantis Studio  در زمينه طراحي سه بعدي نماي ساختمان بوده و اين امکان را به کاربر مي دهد تا بتواند نقشه و طرح ساختماني خود را با استفاده از ابزارهاي قدرتمند موجود پياده سازي کند   
.

قدرت اين نرم افزار در طراحي مناسب است و آيتم هاي مختلفي که در اختيار شما قرار مي گيرند بسيار متنوع بوده و هر آنچه را که براي طراحي نماي داخلي و خارجي يک ساختمان مورد نياز است در اختيارتان قرار مي گيرد. از موارد موجود مي توان به آدمکها، ميز و صندلي، لوازم کامل آشپزخانه، لوازم مرتبط با اتاق خواب، وسايل نقليه، مبلمان مسکونی و درخت هاي متنوع و بسياري از گزينه هاي ديگر اشاره کرد.

نکته اي که شايد شما را در استفاده از اين نرم افزار گمراه کند نوع کاربرد آن است. توجه کنيد که شما به کمک اين نرم افزار قادر به طراحي پيکره ساختمان مانند ديوارها، سقف، طبقات و ... نخواهيد بود! بلکه کاربر بايد ابتدا طرح ساختماني خود را توسط نرم افزارهاي مانند 3Ds max، SketchUp، AutoCad  Archi CAD, Revit Architectureو ... طراحي کرده و سپس آن را به محيط نرم افزار انتقال دهد. حال در آنجا مي تواند فضاي داخل و خارج از ساختمان را مطابق با ديد و سليقه خود تزئين نمايد. به عنوان مثال مي تواند در اتاق پذيرايي از مبلمان، در فضاي بيرون از ساختمان از وسايل نقليه، استخر، چمن و موارد ديگر استفاده کند  .


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

ساسانیان خودراازاعقاب پارسی هامی دانستندوهمواره به عظمت واعتلای ایران وقدرت واعتبارحکومت خود توجه داشتند.هرچند که به علت جنگهای متوالی که با رومیان همسایه غربی ایران داشتندقادر به احداث ساختمانها و کاخهای بزرگ مانند پارس ها نشدند، ولیکن سعی کردند که بناهای باارزش رابااستفاده از مصالح ساختمانی اطراف هرکاخ به وجود آورند که خوشبختانه بسیاری ازاین آثار درایران کنونی باقیمانده است، اماتعدادی از آنها درکشورهای اطراف قرار گرفته اند.
ازآنجا که دین رسمی کشور درزمان ساسانیان دین زرتشتی بوده لذا برای آتش احترام خاصی قائل بودندوآن رامقدس می شمردند وبرای نگهداری ونگهبانی ازآتش پرستشگاه یاجایگاه های مخصوص می ساختند، آتش مقدس دراین پرستشگاه ها طبق سنت‌هاي مذهبی ساسانیان توسط کاهنان وپنهان از پرستش کنندگان عام حفاظت می شد که از آن آتش های دیگری می افروختند و خارج از پرستشگاه درون چهارطاقی های(1) باز درمعرض دید و پرستش عموم قرار می دادند.
اما به غیر ازآتشکده های بسیاری که درآن زمان ساخته شده، چندین کاخ نیز به دست معماران ساسانیبه وجود آمده اند، که از آن ميان می توانیم ازکاخ بستان، کاخ قلعه دختر، کاخ نیشاپور ،کاخ خسرو ونیزکاخ سروستان نام ببریم.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی آنها به منظور استفاده بهینه کاربران، از زمان های دور با آدمی همراه بوده است.
مصریان باستان همواره توجه ویژه ای به ارایه بندی فضاهای داخلی داشته اند و با استفاده از نقاشی و تندیس ها بر غنای فضای داخلی معابد و مقابر خود می افزودند.
در ایران نیز توجه به فضاهای داخلی جدای از نماهای خارجی همواره مورد توجه معماران قرار داشته است.در مجموعه عظیم تخت جمشید که برای ساخت آن تمام هنرمندان و صنعتگران خبره دنیا به ایران آورده شدند، حجاری ها، جزئی تحکیم کننده در فضاهای داخلی است. کاخ های بزرگ هخامنشی در پاسارگاد، تخت جمشید و شوش علاوه بر اینکه شاهکار معماری هستند از نظر هنرهای تزیینی اهمیت فوق العاده دارند. حجاری این کاخ ها در کمال دقت و ظرافت انجام گرفته و کلیه جزییات بر روی سنگ حجاری شده است. برای نمونه باید از نقش داریوش بزرگ و خشایارشا بر دیوار بنای خزانه داریوش در تخت جمشید نام برد. این نقش، داریوش را در حالیکه بر تخت نشسته و گل نیلوفر در دست و دو بخور دان در جلو او قرار دارد نشان می دهد. در مقابل داریوش مردی با لباس مادی ایستاده و دست خود را جلو دهان گرفته است. پشت سر داریوش، خشایارشا ولیعهد او ایستاده و در پشت خشایارشا به ترتیب یک سردار پارسی و اسلحه دار مخصوص شاه و بالاخره دو سرباز گارد شاهی ایستاده اند. علاوه بر حجاری از کاشی مینایی نیز در تزیین کاخ ها استفاده شده است که نمونه آنها نقش سربازان جاوید در شوش است. ستون های بلند و سرستون های عظیم هخامنشی نیز کاملاً جنبه تزیینی داشته اند. قسمت جالب حجاری، نقش خنجری است که به کمر اسلحه دار مخصوص شاه بسته شده است غلاف این خنجر بهترین معرف هنر تزیینی در ایران عهد هخامنشی است.
[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
این شهر که بر اساس شخصیت خرس قطبی انیمیشنی محبوب روسها، «اومکا» نامگذاری شده است، پنج هزار نفر سرنشین خواهد داشت که تمامی این افراد برای محافظت در برابر سرمای کشنده منفی 30 درجه قطبی در زیر یک سقف در کنار یکدیگر زندگی خواهد کرد.

روسیه در نظر دارد در راستای پیروزی در رقابت شدیدی که برای دستیابی به منابع معدنی قطبی آغاز شده، در فاصله هزار و 609 کیلومتری از قطب شمال شهری بنا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کرملین در راستای دست پیدا کردن به منابع نفتی و گازی عظیمی که گفته می شود در زیر لایه های یخی قطب شمال نهفته اند، قصد دارد شهری فوق مدرن را در جزیره ای منجمد در اعماق قطب شمال بنا کند.

این شهر که بر اساس شخصیت خرس قطبی انیمیشنی محبوب روسها، «اومکا» نامگذاری شده است، پنج هزار نفر سرنشین خواهد داشت که تمامی این افراد برای محافظت در برابر سرمای کشنده منفی 30 درجه قطبی در زیر یک سقف در کنار یکدیگر زندگی خواهد کرد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

بلندترین برج جهان با 1000 متر ارتفاع در جده ساخته می شود 


از آنجا که در حال حاضر برج سازی آنهم از نوع بلندترین، افکار شیوخ و زمامداران عرب منطقه را به خود مشغول کرده، شاید دور از انتظار نباشد که عربستان سعودی هم بخواهد رکورد برج های دبی را بشکند و آسمان خراشی به مراتب مرتفع تر از دیگر برج های دنیا را بسازد. آسمان خراشی با ارتفاع یک کیلومتر که نام برج پادشاهی را بر آن نهاده اند.

دوستان طراحی این آسمان خراش بی نظیر را شرکت AS+GG در شیکاگو عهده دار است که این شرکت اعلام کرده برج پادشاهی که قرار است در شهر بندری جده در كرانه دریای سرخ واقع در عربستان سعودی ساخته شود و از بلندترین برج های جهان خواهد بود را در دست طراحی دارد. این برج با بیش از 1000 متر ارتفاع طراحی شده و مساحت ساخت و ساز آن در سطحی برابر با 530 هزار متر مربع را در برخواهد گرفت.

این برج چیزی حدود 172 متر بلندتر از برج خلیفه در دبی که در حال حاضر با ارتفاع 828 متر عنوان بلندترین ساختمان جهان را دارد خواهد بود و انتظار می رود هزینه ساخت این برج به بیش از 2 میلیارد دلار برسد. برج پادشاهی که قرار است ظرف پنج سال آینده ساخته شود آسمانخراشی است كه میزبان یك هتل چهار فصل لوکس، آپارتمانهای مدرن، فضای اداری، چشم انداز پانورامیك و بالاترین رصدخانه جهان خواهد بود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ادامه مطلب
[ دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

دولت کویت فرودگاه جدیدی برای پایتخت خود با ظرفیت جابجایی50 میلیون نفر مسافر در سال، می سازد.

به گزارش جذاب نیوز به نقل از سایت "دسی گنوبوم" ، شرکت بزرگ "نورمان فوستر و شرکا" فعال در زمینه معماری، این فرودگاه را طراحی کرده است. این فرودگاه در فازهای نخست ظرفیت جابجایی 13 تا 25 میلیون مسافر در سال را دارد اما این رقم در نهایت به 50 میلیون نفر افزایش می یابد.

شکل فرودگاه جدید کویت به مانند سه بال به هم پیوسته است که که طول هر یک از آنها به 1200 متر و ارتفاع سقف سالن های فرودگاه نیز به 25 متر می رسد.

طراحان این فرودگاه سعی کرده اند این سازه را به صورتی طراحی کنند که بتواند حداکثر نور خورشید را برای روشنایی فرودگاه استفاده کند. همچنین بر روی سقف فرودگاه نیز سلول های خورشیدی نصب شده تا بتوان نور خورشیدی را برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

کویت سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که تنها یک میلیون نفر از آنها، بومی و شهروند این کشور هستند. 

فرودگاه جدید کویت

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

يک انرژی فراوان و پاک است ويعنی استفاده مستقيم از حرارت خورشيد،بدون کمک گرفتن از يک "انرژی بيرونی "،منظور نصب تجهيزاتی مانند " صفحات خورشيدی" است . بهترين نمونه آن تامين " آسايش حرارتی " در بنا ها ،با به کارگيری برخی تدابير ساده در معماری آنها می باشد که از دير باز معمول بوده ودرحال حاظر به آن " معماری زيست اقليمی « Bioclimatic archtcture» می گويند .


اين معماری براعتلای ارزش های محيط جغرافيايي واقليمی بنا و احترام گذاشتن به روش و روند زيست استفاده کنندگان آن ،مبتنی می باشد.همخوانی با سرزمين ،به کارگيری مصالح محلی و اکولوژيک ،صرفه جويي و سادگی ، راحتی و سلامت اندرونی ، اصول اساسی در اين معماری هستند .چنين خانه هايي برای ساکنان آن دلپسند ومطلوب هستند .«اقليم –بنا – ساکنان » ،ارکان اساسی در اين معماری هستند .

 


 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

یک طراح ایتالیایی طرح یک هتل شناور مجلل را ارائه کرده است انرژی خود را به طور کامل از طریق سلولهای خورشیدی رنگ حساس که در دیوارها و سقف آن کار گذاشته شده، تأمین می کند .
به گزارش خبرگزاری مهر، میشل پوزولانتی طراح صنعتی ایتالیایی در رابطه با طرح “استراحتگاه شناور خورشیدی” خود اظهار داشته است : این هتل می تواند در امتداد خطوط ساحلی حرکت کند و مسافران آن که شش نفر هستند می توانند در قسمت تحتانی هتل که در زیر آب قرار می گیرد، زندگی دریایی را تماشا کنند.

طرح پوزولانتی مبنی بر سلولهای خورشیدی رنگ حساس است که در ساختمان آن کار گذاشته می شود
Click the image to open in full size.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ترسیم پروژهای اتوکد معماری خود را به ما بسپاری تدریس در مقطع هنرستان وترسیم فنی در مقطع دانشگاه 09366692687
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectiranian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ

این سایت را حمایت می کنم
عینک آفتابی