معماری
بنام يگانه معمار هستي
قالب وبلاگ

معماری یک ابزار ماورایی است ، معماری یک مفهوم است در یک بستر ، که بوسیله آن اثری به دست توانای معمار هنرمند خلق میشود برای پز دادن ، برای ابراز وجود کردن ، برای قدرت به رخ کشیدن و برای از این قبیل " ترین ها " ، " شکوهمند ترین " ، " عظیم ترین " .... و در نهایت رسیدن به قله پیشرفت علم و تکنولوژی ، چون برای خلق یک اثری که قابلیت های " پز" و " به رخ کشیدن " و" ترین ها " دار شدن را داشته باشد به ابزار و علم و فناوری و تکنولوژی نوین و پول و سرمایه هنگفت نیاز دارد که بایستی مهیا شود و " همه اسباب بزرگی همه آماده شوند". برای همین خاطر است که در خلق یک اثر جاویدان به یک بستر چندین ساله و یک بستر پر پول و یک خواهنده و سفرش دهنده دانا و توانا و ریشه دارنیازاست. تا مثلا مسجد شیخ لطف الله اصفهان شود که تاکنون بیش از چهارصد سال با صلابت و استواری به تمام دنیا فخر میفروشد و ما هنوز با آن " پز " میدهیم.

 

این ابزار ماورایی دست همه کس نیست ، همه جا نیست ، همه نمیتوانند از آن استفاده کنند . ولی مصنوع ساخت این ابزار ماورایی قابل دیدن برای عموم است ، قابل آه کشیدن و آرزو کردن برای دیگران است ، یک اصل انکار ناپذیر و مشهود قدرت معنوی و هنری جاویدان است ، یک اثر گرانبهاست ، بله یک اثر جاویدان است.

 

بله معماری یک ابزار ماورایی است ، یک مفهوم است در یک بستر.

قدیما در همه جای دنیا اعیان و اشرافی بودند ، اینها از سایر مردم متمایز بودند و درثروتشان و نحوه زندگی کردن و رفتار و منش و خوراک و پوشاک شان ، این وجوه تمایز کاملا مشهود بود و بین اینها رقابت هایی سخت وجود داشت و به قول خودمون چشم و هم چشمی شدیدی با هم داشتند.آنها که از قشر اعیان و اشراف بودند و این رقابت ها را با هم داشتند که کاری نداریم ولی عده ای دیگر بودند که از آن قشر نبودند و میخواستند ادعا کنند که جزو اعیان و اشراف هستند و توانایی و ثروت و زورشان هم نمیرسید ، با انجام یک سری ظاهر سازی مثلا با تهیه وخرید اصل یا بدل بفرض کفش و کلاه و لباس مثل فلان اعیان واشراف ، ادای ظاهری آنها را در می آوردند تا ثابت کنند که مثل اونها هستند.

 

البته ناگفته نماند رقابت ها میتواند یکی از عوامل پیشرفت و توسعه هم محسوب بشوند

 

حالا متاسفانه حکایت معماری هم اینچنین شده.

[ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ترسیم پروژهای اتوکد معماری خود را به ما بسپاری تدریس در مقطع هنرستان وترسیم فنی در مقطع دانشگاه 09366692687
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectiranian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ

این سایت را حمایت می کنم
عینک آفتابی